woensdag 14 november 2012

De eerste week in Sydney en Mullimburra.


Hey iedereen,

De eerste week is voorbij gevlogen en het is hoog tijd om jullie nog eens een update te geven! Na onze korte rondleiding in Sydney, hebben we de eerste dagen vooral gebruikt om alle praktische zaken te regelen. Zo zijn we naar de bank gegaan om onze bankrekening te activeren, zijn we ons gaan registreren bij de mutualiteit en hebben we heel wat informatie gekregen rond reizen en werken in Australië. Geld overschrijven van België naar Australië is nog niet zo vanzelfsprekend maar na een noodzakelijke interventie van de papa van Annelies, is dat dan toch gelukt.

Verder zijn we op zoek gegaan naar een auto. Van de partnerorganisatie van WEP hadden we een aantal adressen gekregen van dealers waar we vrijdag (9/11) dan ook eens zijn langsgegaan. De eerste was veel te opdringerig, dus waren we al snel bij de tweede dealer terechtgekomen. Deze had een Ford Falcon in de aanbieding: bouwjaar 2002 en 105000km op de teller. Wat naar Australische normen héél weinig is. Ook belastingen voor een jaar, verzekering, reisbijstand en enkele gratis kampeerspullen waren in de prijs inbegrepen. Hoewel de prijs een stuk boven het budget was, hebben we voor degelijkheid en veiligheid gekozen en hem gekocht. We moeten er tenslotte een jaar mee rondrijden en daarna terug kunnen verkopen. Hiervoor zijn de weinige kilometers op de teller ook weer een groot voordeel. Aangezien ons geld nog ergens boven de oceaan hing in overschrijving en de auto nog een volledig werd nagekeken, gaan we hem nu zaterdag pas halen. 

In de hostel waren er, zoals eerder gezegd, wat problemen met de boeking en kregen we na een tweepersoonskamer een kamer met 10 man voorgeschoteld. Deze kamer was echt...een stal. Dat heb je dan als er 8 jongens slapen, vrees ik (sorry mannen). We zijn dan ook gaan klagen en hebben na heel wat gepuzzel een 8-persoonskamer gekregen. Niet veel beter dachten we, maar het viel echt heel goed mee. Veel meisjes deze keer, waardoor een stuk properder en allemaal best leuke mensen.

Na al dat geregel en dan de problemen met de hostel, keken we enorm uit naar het weekend. Vrijdag zijn we met Emma en haar huisgenoten Anthea en Brendan naar Mullimburra gegaan. Dit is een plaats op 4u rijden van Sydney, waar Emma haar ouders een huis hebben in een nationaal park vlakbij het strand. Onze eerste ervaring met de Australische natuur was indrukwekkend. Zo werden we zaterdagochtend bij het ontbijt al meteen vergezeld door twee kangoeroes in de tuin. Verder hebben we nog een hele reeks inheemse dieren gezien en gehoord zoals papegaaien, een soort stekelvarken, andere vogels en..slangen. Maar die laatste hebben we enkel gehoord. En we zijn dan ook zeer elegant gaan lopen. Dat alles, samen met een overheerlijke barbecue met vers gevangen vis en het leuke gezelschap, maakte het weekend meer dan geslaagd!

Nu zitten we in een hostel in Glebe, een wijk in Sydney, tot en met zaterdagochtend. Dan gaan we onze auto halen en rijden we (links weliswaar) richting Blue Mountains. Volgens de reisgids een prachtig en niet te missen staaltje natuur. Hopelijk wil het weer wat mee, want de voorspellingen zijn niet zo goed. Maar na een week van zon, 25 graden en staalblauwe hemel klagen we niet! Tot en met dinsdagochtend hebben we een hostel in de Blue Moutains en vanaf dan gaan we ons echt beginnen concentreren op werk zoeken. Waarschijnlijk trekken we richting Young (ten zuidwesten van Sydney) waar er deze tijd van het jaar kersen geplukt worden. Hopelijk kunnen we daar ergens aan de slag.

Tot zover de update van onze eerste week. De foto's kunnen voortaan bekeken worden op de volgende site: http://picasaweb.google.com/annelies.aertgeerts

Vele groetjes,
Annelies en Liesbeth

7 opmerkingen:

  1. Ik wou nog even zeggen: bedankt voor de reacties! Is leuk om te lezen dat jullie ons volgen! We hebben redelijk wat problemen om de blog up to date te houden, want blogs zijn duidelijk niet gemaakt voor de Ipad. Dus sorry als er weinig reactie is. Ik ben al blij als we er IETS op krijgen :-). Ah en nog iets: ik ben er al in geslaagd mijn Belgische sim-kaart kwijt te spelen. Dus als je een smsje wil sturen: naar mijn Australisch nummer (+16 450 186 503) of naar Liesbeth haar Belgische nummer. Ik dank u :-). Dikke kussen! Annelies (en Liesbeth uiteraard!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha nieuws van de aussies...altijd leuk...heb zelf nog niet veel tijd gehad om te posten... drukke (zeer vroege) dagen hier...dus nu ga ik me efkes zetten, alhoewel jullie nu waarschijnlijk liggen te pitten als ik goed kan tellen.Net controle gehad bij oogarts, alles ok, maar heeft voor de rest toch wel serieuze impact gehad, vooral qua mobiliteit en conversatie, komt misschien allemaal nog wel terug goed... we wachten af.Mijn dagen beginnen hier om 05 à 05.30u.'s ochtends, we zullen maar denken dat we dan een lang leven hebben, alhoewel! Hier is het grijs, fris (8°) en heel snel donker...;dus geniet van jullie zomer!!Geen verder nieuws...als je niet buitenkomt valt er ook niks te beleven hé. Hopelijk veel geluk met jullie nieuwe aanwinst( the car) en goeie start rondreis! Zolang het maar je simkaart is die je kwijt bent, geen zorgen, je hoofd zou erger zijn :)Amuseer jullie girls en tot gauw ( via deze weg dan)! Dikke kus. XXXX Tis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BTW Knappe foto's...,wel tijd van jullie leven hé...; wil zo ruilen maar dat zal niet lukken denk ik. het is jullie gegund hoor, maar een beetje jaloezie mag,toch?
    XXX Tis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat komt daar duidelijk goed in orde! Goed begonnen is half gewonnen!! ;-)
    Geniet nog van het 'elegant gaan lopen' :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey meisjes,

    Het gaat jullie precies goed af daar aan de andere kant van de planeet! Zalige foto's, onze jaloeziemeter slaat tilt :)
    Geniet ervan met volle teugen en van elkaar natuurlijk (hoewel, gezellig met 6 anderen op de kamer, hihi :))

    Zoen van de Covientjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey,

    wauw dat klinkt geweldig allemaal. De foto's zien er alvast prachtig uit.

    Geniet er van!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag dames, ik geniet echt van jullie verhalen en foto's! Tziet er super uit!! Wish i was there .. ;) Hebben jullie ondertussen al werk gevonden? Ik duim voor jullie! Hier alles ok :) binnenkort met de nieuwe job beginnen, jeuj :) ik stuur je binnenkort een update van Thuis ;) Love you babes!

    BeantwoordenVerwijderen