dinsdag 6 november 2012

Hello Sydney!

Dag iedereen,

Na 32 uur reizen zijn we vanmorgen (vannacht voor jullie) goed en wel aangekomen in Sydney. We hebben er twee lange vluchten opzitten, één van 12u en één van 6,5u. Deze waren zeer comfortabel en ruim. Ook het eten was meer dan degelijk en de stewards uiterst sympathiek. Via het scherm in de stoel voor ons konden we de vlucht volgen door middel van een camera op de staart. Zo konden we het opstijgen en landen zien alsof we boven op het vliegtuig zaten. Goed voor de vliegangst, die dingen ;-). 
De douane in Melbourne was een eitje, geen problemen met de hoop hooikoortspillen en enkel een mini-beagle heeft eens aan onze zak gesnuffeld. 

In Sydney is Emma, een vriendin die we via Sisca en Peter kennen, ons komen ophalen en heeft ons naar de hostel gebracht. Best wel een aparte ervaring, links rijden. Iets waar we nog moeten aan wennen, al was het maar om de straat veilig over te steken. 
Bij de incheck waren er wat problemen om ons op eenzelfde kamer te leggen. De 6-persoonskamers waren allemaal volzet en werden we naar een 10-persoonskamer gestuurd. De best vriendelijke medewerkers hebben ons dan een tweepersoonskamer aangeboden voor vannacht ter compensatie. Leuk om wat op ons plooi te komen de eerste avond, vanaf morgen zal het iets drukker zijn.

Na een zeer welgekomen en verkwikkende douche, zijn we samen met Emma en een jongen uit Halle (die we hebben leren kennen op het vliegtuig) de toerist gaan uithangen. Uiteraard zijn we direct naar het Opera House gewandeld onder een helblauwe hemel en een 28 graden (ooh jawel :-)). Blijkbaar werd er vandaag een zeer bekende en geliefde paardenrace gelopen (The Melbourne Cup). Rond het Opera House was er dan ook een gezellige drukte en voor de gelegenheid waren er grote schermen opgezet. We vielen wat uit de toon, want de modale Australiër was voor de gelegenheid gekleed in kostuum of cocktailjurk met hoed.

Uiteindelijk kwam de onvermijdelijke jetlag opsteken en zijn we terug naar de hostel gegaan voor een powernap. Nu net een lekker slaatje gegeten en om onze eerste dag af te sluiten een koffie in de Starbucks (met free wifi ;-)).

Morgen krijgen we een informatiesessie van Ultimate Oz (de partnerorganisatie van Wep) en kunnen we de  praktische dingen doen zoals onze bankrekening activeren, Medicare afsluiten en info omtrent het kopen van een auto enz. inwinnen.

Nu een welverdiende nachtrust. We laten snel weer iets van ons horen!

Vele groetjes,
Annelies en Liesbeth




8 opmerkingen:

  1. Hello there!

    Amai lijkt allemaal super tof... Ben alvast blij te lezen dat jullie goed en veilig zijn aangekomen. Bekomen jullie maar eerst van die jetlag en dan genieten van de zon, de sfeer en elkaar! Zoenen uit Gent xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joke Verschaeren6 november 2012 om 22:05

    Leuk jullie te horen, dames! Daar kunnen we hier alleen maar jaloers op zijn. Veel plezier daar nog!! Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier se de Aussies met reeds een leuk verhaal... blij dat jullie er veilig zijn geraakt... toffe ervaring om zoals een "bird in the sky" mee te vliegen, vliegangst zal nu wel over zijn zeker? Nu kan de aanpassing beginnen... zal wel niet te veel moeite kosten, zeker niet bij die temperaturen, ff cliché doen... stuur maar beetje door, hier povere 6 graden en donker.Amuseer jullie! Hier alles ok. Dikke kus. Tis
    PS Moet dringend ontdekken hoe ik niet anoniem moet verschijnen op deze blog, zal moeten wachten tot mijn dochter thuis is... tot dan is de anonieme ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, pas aangekomen en al naar de paardjes gaan kijken! Ben trots op jullie ;)
    Viel de vliegangst dan uiteindelijk wat mee? Geen benen opengekrabd linsie? Geniet maar van het goeie weer en nog veel plezier!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Liesjes, ben blij dat jullie goed en wel en heel comfortabel (!) aangekomen zijn. Jullie avontuur kan volop beginnen! Dat wordt zeker genieten en veel ervaringen opdoen. Dat zonnetje daar zal wel veel deugd doen! Heel veel plezier daar en dikke knuffel! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag sjoekes, het doet me plezier dat jullie goed zijn aangekomen!! Geniet ervan!! We mailen / skypen binnenkort wel eens ;) dikke smakkerd en groetjes aan Emma! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag juffras,

    Het is daar precies winderig:-). Ik hou jullie site in het oog!
    Pieter die wilde nog weten of jullie naar de mega road trains gaan kijken? (mmm kleine kans zeker? :-))

    groetjes en veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk niet dat we dat gaan doen :) maar in de outback kom je naar het schijnt wel treinen tegen die camions vervoeren ;) veel plezier in Latijs-Amerika! Geniet ervan! Gr, liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen