vrijdag 16 augustus 2013

De oostkust en familiebezoek!

Hallo iedereen,

Er is weer vanalles gebeurd sinds ons vorig verslag, hoog tijd om jullie dus weer op de hoogte te brengen!

In ons vorig verslag vertelden we dat we nog enkele weken in Biloela zouden werken vooraleer we weer zouden gaan reizen. Wel, onze woorden waren nog niet koud toen het rustiger en rustiger werd op de boerderij. We waren namelijk up to date met het wieden van de koriander en het zou nog even duren voor het dille- en bieslookseizoen van start zou gaan. Onze boer, Trevor, had nog maar voor enkele uurtjes per week werk en was bijna letterlijk werk aan het uitvinden om ons op de boerderij te houden. Zo hadden we de eer en het genoegen om het onkruid in hun privé-tuin te wieden en was er zelfs op een bepaald moment sprake om de tractor te boenen. :-) Het zou nog een drietal weken duren eer we weer volle dagen zouden kunnen werken. Dus zijn wij aan het brainstormen geslagen en zo kwam het idee om weer even te gaan reizen. Waarom niet nu al de oostkust afreizen en dan terugkeren naar Biloela eens het weer drukker werd? We hadden ondertussen weer genoeg centjes gespaard om een aantal weken te gaan reizen. We hebben dit idee aan Trevor en Joy voorgelegd en zij waren hier erg voor te vinden. Zo moesten zij geen werkjes meer uitvinden en waren ze zeker dat ze genoeg werkkrachten hadden gedurende het ganse dille- en bieslookseizoen. Een win -win dus voor beide partijen! :-) 

Dus vertrokken wij eind juni weer naar het Noorden! Gedurende 2,5 weken hebben we de oostkust afgereden, van het ene mooie plekje naar het andere! Dit was het deel van Australië waar het we meeste naar uitkeken om te bezoeken en het was absoluut de moeite waard! Zo zijn we gaan duiken in het Great Barrier reef, hebben we de tropische regenwouden bezocht die uitkomen op het strand, zijn we onze vrienden in Towsnville weer gaan bezoeken en hebben we Brisbane, de derde grootste stad van Australië, bezocht. Enige kleine tegenslag was dat we de Pinkstereilanden niet hebben kunnen doen omdat Annelies toen ziek was... :-( Maar wat we vooral nooit zullen vergeten was onze duiktrip in het Reef! Prachtige koraal, vele verschillende soorten kleurrijke vissen (waaronder Nemo! :-)), een helder blauwe zee en vooral zwemmen langs een reuzeschildpad! Eén van de hoogtepunten van het afgelopen jaar!

Na 2,5 weken zijn we terug Biloela gereden om er weer even te gaan wieden. Deze keer hadden we echter zeer fijne vooruitzichten: Dries en Mieke (neef en schoonnicht van Annelies) zouden ons niet veel later komen bezoeken! Anderhalve week later was het dan zover, nog eens familie over de vloer! :-) Dries en Mieke zijn vrijdagavond op onze boerderij aangekomen.  Na een korte kennismaking met ons leven op de boerderij was het tijd om de voeten onder tafel te schuiven voor een Aussie - BBQ en hen voor te stellen aan iedereen. Het werd een super gezellige avond! De volgende ochtend hebben we besloten om af te zakken richting Hervey Bay, de uitvalsbasis van Fraser Island, op ongeveer 5u rijden van Biloela. Wij zijn ondertussen goed gewoon aan de Australische afstanden maar voor Dries en Mieke waren de afstanden toch ietwat surreëel :-).  Fraser Island is het grootste zandeiland in Australië (en misschien wel ter wereld) en is enkel toegankelijk met een 4x4. Dus zijn wij bij aankomst in Hervey Bay nog snel een 4x4 gaan huren voor de dag erna. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan, de auto gaan ophalen en kregen nog we een briefing over rijden op het zand. Na een korte ferry - rit konden we dan aan het grote avontuur beginnen! Want rijden op zand is een groot avontuur. :-) Om een idee te geven: de snelheidsbeperking op het midden van het eiland was 30km/u maar hier kwamen we nog eens niet aan. Diepe putten, héél zachte grond, smalle paadjes maakten dat we goed door elkaar werden geschud en dat 'the lovely backseat ladies' (Mieke en Liesbeth :-)) een paar keer bijna tegen het plafond staken. Het is een beetje vergelijkbaar met rijden door sneeuw maar dan met veel putten en bulten. Eens we het eiland overgestoken waren, stond ons het strand te wachten... Dit was adembenemend mooi! Ongeveer 80km cruisen op het strand, voorbij gestoken worden door een vliegtuig dat naast ons landde en in de verte walvissen en haaien spotten, zorgden voor een onvergetelijke dag!

De volgende zijn we nog een beetje zuidelijker getrokken naar Tin Can Bay en Rainbow Beach waar we een lange strandwandeling hebben gemaakt en waar we dolfijnen zijn gaan spotten in de haven. Dit was echt iets of wat opgezet spel. De dolfijnen komen namelijk 's ochtends vroeg in de haven en worden hiervoor beloond met wat lekkers van de plaatselijke bevolking. Dus niet echt spotten in het wild maar wel fijn om eens te zien. Hierna was het echter tijd om weer afscheid te nemen van Dries en Mieke. Zij reden verder door naar het Zuiden en voor ons was het tijd om weer terug te keren naar onze kruidenboerderij :-(. Het heeft ons ontzettend veel deugd gedaan om mensen van het thuisfront te zien en deed ons nog meer zin krijgen om jullie allemaal terug te zien. We vielen dus een beetje in een zwart gat toen we terugreden naar het ons ondertussen zo vertrouwde Biloela...

Ondertussen zijn we hier weer een tweetal weken aan het werk en spijtig genoeg is het einde in zicht. We blijven hier aan het werk tot de eerste week van september. Onze auto staat sinds kort te koop en hopelijk vinden we binnenkort iemand die onze prachtige boeliet wenst over te kopen. Eens dit allemaal rond is, vliegen we dan van hieruit naar Sydney waar we nog wat administratie moeten regelen alvorens we doorvliegen naar NIEUW - ZEELAND! :-) Vorige zaterdag hebben we onze vliegtuigtickets naar NZ geboekt en we kunnen haast niet wachten! Daar gaan we een campervan huren voor 3 weken en zullen we de twee eilanden verkennen. Om vervolgens weer naar Sydney te vliegen zodat we twee dagen later kunnen vertrekken richting Thailand. En op 19 oktober is het dan zover, dan zit ons jaartje reizen erop :-(. Maar we kijken er ook heel erg naar uit om iedereen terug te zien en de draad van ons leventje in België weer op te pakken!!!
VVoila, zo zijn jullie weer even mee. De komende 3 weken staat er buiten werken niet veel spannends op het programma dus jullie zullen waarschijnlijk weer iets van ons horen eens we in Sydney zijn.

Heel veel liefs van ons beide,
De Liesjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten